Jak wybrać adres internetowy?

1 kwi 2020Tworzenie stron www

Grudziądz hosting domeny

Jak wybrać adres internetowy?

Domena – czyli adres internetowy kieruje użytkowników do odpowiedniego miejsca w sieci. Jest jak numer telefonu – tyle, że łatwiej go zapamiętać. Zależnie od potrzeb, może się kojarzyć z nazwą firmy lub ofertą.

Wybór odpowiedniego adresu wbrew pozorom nie jest prosty. Szczególnie, jeśli okaże się, że najbardziej pożądana domena jest już zajęta. Poniżej publikujemy informacje, które mogą się okazać przydatne podczas dokonywania wyboru:

Prostota, czyli łatwość zapamiętania
Adres powinien być w miarę krótki i łatwy do zapamiętania. Nie powinien też zajmować zbyt dużo miejsca, jeżeli będzie umieszczany na materiałach promocyjnych firmy, takich jak wizytówki, ulotki, długopisy i inne gadżety reklamowe.

Warto się zastanowić czy podawanie adresu strony internetowej lub adresu e-mail nie będzie sprawiało kłopotu podczas rozmowy telefonicznej lub np. w reklamie radiowej. Spróbuj przekazać słownie poniższe adresy (pamiętaj o kropkach, kreskach i małpach):

janusz.kowalski@najlepsze-narzedzia.com.pl kowalski@tools.com

Jak widać (lub słychać) różnica jest spora. Isnieje także większe ryzyko, że rozmówca zapisując długi adres popełni jakiś błąd.
W pierwszym przykładzie dodatkową trudność stanowi obecność polskich znaków diaktrycznych. W prawdzie od niedawna można rejestrować domeny z takimi znakami, jendak należy w tym miejscu stanowczo podkreślić, że:

najlepsze-narzedzia.pl
najlepsze-narzędzia.pl
to dwa zupełnie różne adresy internetowe!

Trafny wybór
Nazwa domeny powinna wprost nawiązywać do nazwy firmy lub wskazywać na rodzaj oferowanych produktów lub usług. Dobrze jeśli kojarzy się z branżą lub bezpośrednio z marką, którą będzie reprezentować. Frazy zawarte w adresie internetowym mogą mieć także wpływ na wyniki wyszukiwania w Google.

Odpowieni rodzaj domeny

Do wyboru mamy szereg domen międzynarodowych, krajowych i funkcjonalnych. W Polsce najpopularniejsze są domeny:

.pl
.com.pl
.eu
Jeżeli to możliwe, warto zarejestrować kilka domen zawierających te same frazy, np.:

twojadomena.pl
twojadomena.com.pl
twojadomena.eu
aby uniknąć niemiłej niespodzianki związanej z pojawieniem się konkurencyjnej firmy, używającej łudząco podobnej domeny licząc na zgarnięcie części Twoich klientów, którzy choćby przez przypadek lub roztargnienie trafią właśnie tam, zamiast do Ciebie.

To tylko kilka szczegółów, na które wato zwrócić uwagę. Dobrze jest więc zaplanować odpowiednią ilość czasu albo zlecić badania rynkowe w związku z wyborem optymalnego adresu.

DO poczytania

Ostatnie wpisy

Pozycjonowanie wizytówki firmowej w Google

Pozycjonowanie wizytówki firmowej w Google

Pozycjonowanie wizytówki firmowej w Google to jedno z najważniejszych działań, które można podjąć, aby poprawić widoczność swojej firmy w internecie. Dzięki dobrze zoptymalizowanej wizytówce w Google Moje Firma, potencjalni klienci mogą łatwiej znaleźć informacje o...

czytaj dalej
Internet – złap w sieci nowych klientów!

Internet – złap w sieci nowych klientów!

Według Głównego Urzędu Statystycznego już ponad 90% Polaków posiada dostęp do Internetu. GUS podaje, że także wśród mieszkańców wsi dostęp do Internetu posiada już ponad 89% Polaków. Co to oznacza dla polskich przedsiębiorców? Gdy przedsiębiorca rozważa pozyskiwanie...

czytaj dalej