Internet – złap w sieci nowych klientów!

18 maj 2022Tworzenie stron www

Złap klientów w sieć

Według Głównego Urzędu Statystycznego już ponad 90% Polaków posiada dostęp do Internetu. GUS podaje, że także wśród mieszkańców wsi dostęp do Internetu posiada już ponad 89% Polaków. Co to oznacza dla polskich przedsiębiorców?

Gdy przedsiębiorca rozważa pozyskiwanie klientów przez Internet, pierwszym, naturalnym krokiem jest własna strona www. Zanim jednak wybierzesz wykonawcę, pamiętaj o kilku zasadach, które w przyszłości zaważą na Twoim sukcesie w sieci.

Perfekcyjna strona www

To, że wykonasz piękną stronę www, to za mało, aby odnieść sukces w sieci. Na tą stronę muszą przecież jakoś trafić Twoi potencjalni klienci, muszą się o niej najpierw dowiedzieć. Jak wypromować stronę www? Z pomocą przychodzi wyszukiwarka Google, która chętnie i bezpłatnie pokaże internautom Twoją stronę www w wynikach wyszukiwania, ale pod pewnymi warunkami o których musisz pamiętać, wybierając wykonawcę strony internetowej. Wyszukiwarka Google to – mówiąc w uproszczeniu – pewien program komputerowy, który przegląda i ocenia miliony stron w polskim i światowym Internecie. Jeśli wyszukiwarka Google odwiedzi Twoją stronę w Internecie, surową ją oceni. Sprawdzi na przykład, czy strona nie zawiera błędów i nie chodzi tu bynajmniej o błędy ortograficzne. Strona www, aby była dobrze oceniona przez wyszukiwarkę Google, musi być wykonana przez informatyka bez błędów w budowie strony.

Strona www odpowiada ekranom

Kolejnym aspektem, który podlega surowej ocenie algorytmom Google to tak zwana responsywność. Responsywność strony www to słowo pochodzące od słowa “response” czyli odpowiedź. Twoja strona www powinna perfekcyjnie “odpowiadać” różnym ekranom na których jest wyświetlana. Mówiąc najprościej: bez względu na to, czy ktoś odwiedza Twoją stronę poprzez telefon, tablet, laptop czy komputer stacjonarny, Twoja strona www powinna wyglądać dobrze na każdym ekranie. Dobry wykonawca strony www perfekcyjnie zna zasady tworzenia stron responsywnych, gdyż jest to dziś absolutny standard w wykonywaniu witryn internetowych.

Szybka strona internetowa

Trzecia ważna cecha strony www, którą oceni Google to prędkość ładowania. Dobrze wykonana strona www nie powinna zawierać ogromnych, ciężkich grafik i animacji, które spowodują, że witryna będzie się wczytywała długo. Algorytmy Google ocenią i tę cechę Twojej witryny.

Co jeszcze ocenią surowe algorytmy Google? Słowa! Planując swoją stronę www pamiętaj o tym, iż dla wyszukiwarki Google bardzo ważna jest treść. Zaprojektujcie stronę tak, aby w przyszłości można było na niej dodawać zdjęcia, treści, wykresy, jak najwięcej tak zwanego “kontentu”. Rozważ zatem umieszczenie na stronie bloga, na którym będziecie mogli umieszczać krótsze lub dłuższe teksty związane tematycznie z Waszą ofertą.

Wszystkie powyższe działania służą temu, aby wyszukiwarka Google dobrze oceniła Twoją stronę i pokazywała ją w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, iż mechanizmy te nie powodują u Ciebie żadnego kosztu. Nie płacisz nic firmie Google, a ona i tak promuje Cię wysoko w wynikach wyszukiwania. To tak zwane pozycjonowanie organiczne. Warto zatem poświęcić czas i energię na wykonanie perfekcyjnej strony www. Google doceni to i zaprosi internautów do odwiedzenia Twojej witryny.

Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania dotyczące wykonania strony www – zapraszamy do kontaktu. Projektowanie stron www to nasza specjalność. Chętnie podzielimy się swoją wiedzą i pomożemy w pozyskaniu klientów poprzez własną stronę www.

DO poczytania

Ostatnie wpisy

Pozycjonowanie wizytówki firmowej w Google

Pozycjonowanie wizytówki firmowej w Google

Pozycjonowanie wizytówki firmowej w Google to jedno z najważniejszych działań, które można podjąć, aby poprawić widoczność swojej firmy w internecie. Dzięki dobrze zoptymalizowanej wizytówce w Google Moje Firma, potencjalni klienci mogą łatwiej znaleźć informacje o...

czytaj dalej
Strony internetowe Kwidzyn

Strony internetowe Kwidzyn

Czym jest firmowa strona internetowa? Jak pewnie nie trudno się domyślić, jest to złożona z jednej lub kilku podstron witryna, na której zamieszczamy informacje o swojej firmie. Chociaż może na pierwszy rzut oka skojarzy nam się z wizytówką, to tak nie jest. Jej...

czytaj dalej